måndag 18 maj 2009

OJ så trött man kan vara...

Vaknade imorse och det kändes som jag precis hade lagt huvudet på kudden. Varför är man alltid så trött?? Ändå hade jag sovit 3 timmar på eftermiddan innan det var dags att hämta tjejerna... suck. Jag är dock övertygad om att min hostmedicin har en stor roll där...




Bra grejer... 15-20 minuter efter jag sväljer dosen känns det nästan som man glider in i någon form av komastadium, fullkomligt avslappnad i hela kroppen... eller... man känner sig tung i kropp o sinne... lite läskigt är det ju... Men det hjälper mot min hosta så jag ska kunna sova hela natten. Problemet är väl bara att man får en hang-over-effekt dagen efter. Förhoppningsvis ska jag inte behöva ta den så länge till...




Igår var vi på hunduställning i Hässleholm! Bara tittade denna gången. Lika kul varje gång att få träffa vår uppfödare och de andra trevliga sällskap som har köpt ett litet charmtroll...




Å du milde med hundar... som alltid... alla de storlekar o former... Jag blir lika förvånad varje gång över hur mycket folk pysslar med sina hundar i utställningssammanhang. Naturligtvis ska de vara välborstade och rena, men när det kom en hund med tillhörande ägare.. där hunden hade höga "galonstövlar" på sig i någon skrikig färg som jag redan förträngt, kunde man inte låta bli att titta en extra gång...




Kan dessa vara bekväma för hunden? Börjar man vänja den vid dem redan som valp.. eller hur går det till? Jag förstår ju syftet med att skydda en ljus, lång och välborstad päls från diverse lera o annat vovsingen kan trampa i... inför en utställning, men ändå... Tror knappast Isis hade tolererat att ha något på tassarna. Stackarn kröp ihop till en liten boll bara hon skulle ha reflexväst på sig i vintras... nutte... :)




Jo, bilden är ganska mörk tyvärr... o så blir det gärna svårt när man ska ta bilder på en svart hund... men jag hoppas ni får en uppfattning ändå om hur eländig stackarn känner sig.... man ser riktigt hur synd det är om henne :) Men syntes i mörkret... det gjorde hon!!


4 kommentarer:

  1. Ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig riktigt förstått mig på detta med utställningar på hundar. Min (blivande) svärmor ville ha mig att börja med utställningar tillsammans med henne och hennes chihuahuaor men det är inte riktigt min grej... dom har helt andra regler än vad veterinärer rekommender så jag är lite kluven inför det. Men visst... så länge inte hundarna far illa så antar jag att det är OK.

    Vad den där vad-man-nu-kan-kalla den som som har har på sig, en sån har Bella oxå. Jag fick den av en arbetskamrat och första gången jag satte den på Bella så bara stod hon blixstilla och vägrade röra sig. Var nog mest ovanan men ändå. så Isis är inte ensam om det hehehe. Hon har en exakt likadan fast i svart... men kanske kan skydda vid regn och så så den är nog bra! =)

    Natt fnatti! =)

    PS/ Förrsten.. är det Cocilana Etyfin du tar? För hostan? Den är verligen bra. Hostan försvinner på 2 dagar för mig. Men det gäller att vara försiktig med den för den innehåller nämligen morfin. Så jag antar att det är det man sover av. /DS

    SvaraRadera
  2. Jisses vilken lång kommentar hahaha.

    SvaraRadera
  3. Förrsten en sak till... jag ser att klockslagen här är lite fel hehe. Sen tiden nedan:

    Caroline sa...
    Jisses vilken lång kommentar hahaha.

    den 19 maj 2009 16:55

    Klockan är just nu 01:56 den 20:e maj. Vet du hur man ändrar det+ =) Säg till om du behöver hjälp.

    Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Förtydligande: I ämnesomsättning omvandlas etyfin till en morfinliknande substans. (om du inte hittar "morfin" på etiketten).

    På tal om inget alls: Du e snygg. :)

    SvaraRadera