måndag 11 maj 2009

Ny dag, ny vecka...



Så var det dags igen... :) En helt underbar bild på det svarta yrvädret... bara tvungen att visa...!


Ledig en måndag... härligt! En helt orörd dag att göra vad man vill med... eller nästan...

Jag har börjat räkna steg!!! Äntligen ska presenten från jobbet komma till användning. Oj vad jag har gått o gått o gått idag....

Efter besök på vårdcentralen i förmiddags var det en tur till familia och sen den snart obligatoriska skogsrundan... Fast idag samlade vi ihop lite sällskap också :) The more the merrier...
Vi hade sällskap av en dvärgschnauzer o en bichon havanaise... Isis var rent till sig... lekkompisar!!!! Yeeeeeyy!! Suck... tyckte jag just då... någonstans innerst inne... hon blir nämligen svår att hålla när hon är som mest leksen. Hon vill ju inget illa men eftersom hon är så stor kan det vara läskigt för en liten vovve. Nåja det gick ju bra efter ett tag när hon hade hunnit springa av sig den värsta energin... Man försöker se fördelarna... armmuskler... !!

Vi gör gärna om det en annan gång, kanske packar ner lite picknickprylar också... härligt...!!
Det är bara så skönt att gå i skogen... o så är det ju nyttigt också på många sätt.

På tal om nyttigt... dags att ta tag i livet igen... vågen... vikten... men det är egentligen inte det jag skulle skriva om. För den nyfikne så är starten idag, får se om det blir värt att nämna framöver...

För att återgå till stegen... hittills är jag uppe i strax över 9500 steg idag. Kanske inte så mycket för den mest aktiva, men för mig som har ett stillasittande jobb till vardags är det hur bra som helst. Har inga direkta mål med det, mer än att jag är nyfiken på hur mycket jag faktiskt går på en dag... man kan ju bli förvånad.
Ha en skön kväll allihop!


1 kommentar:

  1. Jag tycker det är jättebra att man kommer upp i i alla fall över 5000-6000 steg. Speciellt då man har ett stillasittande jobb. Men man ska ju ha den på sig från det att man vaknar tills man lägger sig. Det är ju ALLA steg under en hel dag man räknar. Hmm nu ska jag leta upp min stegräknade bara för det =)

    SvaraRadera