torsdag 4 juni 2009

En ledig dag..

Idag var jag ledig.... en lång, skön, ledig dag... välbehövlig... verkligen...



Igår kväll låg jag o planerade.... vad skulle jag göra av min lediga dag? Som vanligt vill man ju göra NYTTA... alltid... gudarna ska veta att många uppgifter har samlat sig med tiden... o listan blev lång kan jag säga. Väldigt lång. Varför sparar man alltid en massa saker som ska göras till en "regnig dag"? O varje gång tror man att man på något sätt blivit övernaturlig eller åtminstone lyckats få fler timmar på dygnet?

När så morgonen kom var jag redo. Nästan utvilad svängdes de lurviga över sängkanten och äventyret kunde börja! Det gick över... hehe... väldigt snabbt... När barnen var ivägskickade till skolan tog man vovven på morgonpromenad. Vi styrde näsan mot mammas lägenhet för att där samla ihop den allt växande posthögen samt vattna några stackars blommor. Väl hemma hamnade man i läsfåtöljen med den seeega boken som jag har hållt på med hur länge som helst känns det som. Sista delen i trilogin av Stieg Larsson. Kan inte hjälpa det, tycker den var otroligt seg att läsa... men efter några timmar hade jag läst klart. Äntligen! O dessutom blev den riktigt spännande mot slutet...

Hur som helst... det jag ville dela med mig av var detta: Det var riktigt skönt att inte göra något "nyttigt" på en hel dag. Fler borde prova... o definitivt JAG borde göra det oftare. På några timmar hinner även själen lugna ner sig en aning. I dagens allt stressigare ekorrhjul. Det skadar ju inte att hinna andas mellan varven :)

Förresten... liiite nyttigt blev det ändå. Ett kort besök hos frisören hanns med...


En kortare variant... :) Känns hur bra som helst...

2 kommentarer:

  1. Hej! Så fint det blev passar dig bra....och så härligt med en sån dag. kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hahaha.. Typiskt Helsingborgare.. Lite dryg och översittare... Kram

    SvaraRadera